Polityka Zwrotów i Reklamacji serwisu Archeton.pl

SPIS TREŚCI

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNIE

§2 PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

§3  REKLAMACJE

§4 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE  

1.1. Regulamin określa warunki i zasady zamawiania gotowych projektów architektonicznych, a także innych towarów/usług oferowanych przez Atelier ARCHETON Sp. z o. o. w Krakowie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia, Wydział XI, z siedzibą: ul. Cystersów 9, 31-553 Kraków, KRS 0000925851, NIP 6751756500, REGON 520129180, adres e-mail: bok@archeton.pl, numer telefonu: +48 12 295 05 077, zwanej w dalszej część umowy „Sprzedawcą”.  

1.2.   Serwis Internetowy Sprzedawcy dostępny jest pod adresem Archeton.pl 

1.3.   Złożenie Zamówienia w Serwisie Internetowym jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu. 

1.4.   DEFINICJE 

BOK – Biuro Obsługi Klienta, które może udzielić informacji o prowadzonej przez Serwis Internetowy działalności, w tym na temat Produktów, Usług, Sklepu Internetowego i organizowanych promocji. Biuro Obsługi Klienta udziela informacji w godzinach i za pośrednictwem kanałów kontaktu wymienionych w zakładce Archeton.pl/kontakt. Koszt połączenia telefonicznego – według cennika właściwego operatora;

DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

FORMULARZ KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym Sprzedawcy, umożliwiający złożenia zapytania do Sprzedawcy;

FORMULARZ REJESTRACJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym Sprzedawcy, umożliwiający utworzenie Konta;

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym Sprzedawcy, umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;

KLIENT lub USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży; 

KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.);

KONSUMENT - osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;  

KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę, będąca zbiorem zasobów w systemie Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach;

NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newsletteru zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach;    

PRAWO BUDOWLANE - ustawa z dnia z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz.U. 1994 nr 89 poz. 414 ze zm.);                                   

PRODUKT – dostępny w Serwisie Internetowym produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży;

PROJEKT - dzieło architektoniczno - budowlane, obejmujące dokumentację projektową opisaną w poniższym Regulaminie w pkt. 5.12; 

REGULAMIN – niniejszy regulamin Sprzedawcy;

RODO - rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Oficjalny tekst rozporządzenia: http://eurlex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679;

SERWIS INTERNETOWY – serwis Sprzedawcy, dostępny pod adresem internetowym Archeton.pl;

SPRZEDAWCA lub USŁUGODAWCA – Archeton.pl, spółka „Atelier ARCHETON” Sp. z o.o. Krakowie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia, Wydział XI, z siedzibą: ul. Cystersów 9, 31-553 Kraków, KRS 0000925851, NIP 6751756500, REGON 520129180, adres e-mail: bok@archeton.pl, numer telefonu: +48 12 295 05 077; 

UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa sprzedaży Produktu między Usługobiorcą, a Sprzedawcą na podstawie której Użytkownik w przypadku zakupu Projektu nabywa jeden komplet Projektu i w ten sposób uzyskuje prawo (o którym mowa rt.. 61 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04 lutego 1994 r., t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.) do zastosowania tego Projektu do jednej budowy na terytorium Polski; 

USŁUGA ELEKTRONICZNA – Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego; 

USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA  – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.); 

UŻYTKOWNIK - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która korzysta z usług elektronicznych oferowanych przez Serwis Archeton.pl, a w szczególności dokonała rejestracji, poprzez uzyskanie indywidualnej nazwy (loginu) i hasła pozwalającego zalogować się na Konto Użytkownika; 

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Usługobiorcy składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu.  

§2

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

2.1.   Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym, w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu, jest Atelier ARCHETON Sp. z o.o.

2.2.   Dane są chronione przed dostępem osób nieupoważnionych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), dalej zwanego RODO.  

2.3.   Korzystanie z Serwisu Internetowego Sprzedawcy, w tym dokonywanie zakupów czy korzystanie z usług i związane z tym podanie danych osobowych przez Klienta, jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w Polityce Prywatności.

2.4.   Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce Prywatności  Serwisu Internetowego Archeton.pl. Tam również zawarte się szczegółowe informacje o prawach Użytkowników Serwisu w zakresie ochrony dany osobowych, jak i wymiar stosowania plików Cookies i narzędzi analitycznych.

2.5.   W przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem Serwisu PayU, Administrator powierza PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, NIP 7792308495, REGON 300523444, w trybie art. 28 RODO, przetwarzanie zwykłych danych osobowych Klientów związanych z obsługą płatności. Przekazanie danych osobowych Klientów spółce PayU dotyczy danych niezbędnych do realizacji usługi płatności elektronicznej i obejmuje w szczególności: imię i nazwisko, adres Klienta, adres e-mail. Szczegółowe warunki przetwarzania danych osobowych Klientów:  https://poland.payu.com/prywatnosc/polityka-prywatnosci-payu/

§3

REKLAMACJE

3.1. Zakres odpowiedzialności Atelier ARCHETON wobec Konsumenta w przypadku, gdy sprzedany Produkt nie jest zgodny z Umową, jest określony w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w ustawie o prawach konsumenta (artykuły 43a - 43q). Przepisy dotyczące Konsumenta mają również zastosowanie do Klienta posiadającego uprawnienia Konsumenta. W przypadku Klientów będącymi przedsiębiorcami, podstawa i zakres odpowiedzialności określone są w Kodeksie Cywilnym. 

3.2. Archeton.pl nie odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub Klientem na prawach Konsumenta. 

3.3. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Klienta na prawach konsumenta, za wszelkie niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży i niniejszym Regulaminem, które istniały w momencie dostarczenia Produktu i zostały ujawnione w ciągu dwóch lat od tego momentu. Jeżeli Konsument zgłosi brak zgodności Produktu z Umową w ciągu roku od jego dostarczenia, przyjmuje się, że brak zgodności istniał już w chwili dostarczenia, chyba że Sprzedawca udowodni inaczej lub specyfika Produktu wyklucza takie domniemanie. 

3.4. Reklamacji Produktu Konsument może dokonać poprzez zawiadomienie Biura Obsługi Klienta o stwierdzeniu niezgodności Produktu z Umową. Reklamacja może być złożona elektronicznie na adres: bok@archeton.pl, lub w formie pisemnej na adres: Atelier ARCHETON Sp. z o.o.  ul. Cystersów 9, 31-553 Kraków.  

3.5. Atelier ARCHETON rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Odpowiedzi na złożone reklamacje Biuro Obsługi Klienta Konsumentowi przekazuje telefonicznie oraz pisemnie drogą poczty elektronicznej. Brak odpowiedzi uznaje reklamację za uwzględnioną zgodnie z art. 7a ustawy o prawach konsumenta. 

3.6. Do reklamowanego Produktu zaleca się dołączyć Dowód zamówienia lub jego kopię, jednak brak dowodu nie wstrzymuje procedury reklamacji jeśli klient w inny sposób udowodni zawarcie Umowy Sprzedaży.  

3.7. W opisie reklamacji Konsument powinien uwzględnić: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności charakteru i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację.  

3.8. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może:

   • Żądać jego naprawy lub wymiany, albo

   • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, albo 

   • złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.  

3.9. Konsument nie może ubiegać się o obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy, jeśli Biuro Obsługi Klienta w rozsądnym terminie od momentu zgłoszenia niezgodności Produktu z Umową oraz bez powodowania nadmiernych trudności dla Konsumenta przywróciło Produkt do zgodności z Umową. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli: 

   • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową zgodnie art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta; 

   • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta; 

   • brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową; 

   • brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach konsumenta; 

   • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. 

3.10. Atelier ARCHETON może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy. Jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może dokonać naprawy w odpowiedzi na żądanie wymiany. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. 

3.11. Atelier ARCHETON dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Biuro Obsługi Klienta zostało poinformowane przez Konsumenta o braku zgodności z Umową. Rozsądny czas powinien uwzględniać charakter Produktu, jego przeznaczenie oraz potrzeby Konsumenta, w szczególności termin, w jakim naprawa lub wymiana jest niezbędna do prawidłowego korzystania z Produktu, bez powodowania nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty opłat pocztowych, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.  

3.12. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny. 

3.13. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Konsument lub Klienta na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych wraz z tymi niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Klient na prawach konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową. 

3.14. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument lub Klient na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi na prawach konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. 

3.15. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument/Klient a na prawach konsumenta, chyba że Usługobiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

3.16. W odniesieniu do Produktu stanowiącego treść cyfrową bądź będącego usługą cyfrową postanowienia niższego paragrafu stosuje się odpowiednio, z uwzględnieniem art. 43h - art. 43q ustawy o prawach konsumenta oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów, które w razie sprzeczności z niniejszym Regulaminem i gdy są od niego korzystniejsze, mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu. 

3.17. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może również skorzystać z mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: "www.uokik.gov.pl." 

§4

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

4.1 Klientom Atelier ARCHETON przysługuje prawo do odstąpienia od zakupu bez podania przyczyny w terminie ustawowym 14 dni od daty otrzymania Produktu. Atelier ARCHETON przedłuża ten termin do 30 dni od daty otrzymania Produktu, a w przypadku zamówień przez serwis Archeton.pl – do 60 dni. 

4.2 Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się: 

   • w przypadku umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) - od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, 

   • w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej części, 

   • dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy. 

4.3 Klient, który przekroczył dopuszczalny termin zwrotu może ubiegać się o jednorazową wymianę zakupionego Produktu na inny dostępny w ofercie, w okresie do 6 miesięcy, po wcześniejszej konsultacji i akceptacji warunków wymiany z Biurem Obsługi Klienta. W przypadku Zamówienia przez Serwis Internetowy, okres ten wydłuża się do 12 miesięcy. 

4.4 Prawo odstąpienia od zakupu nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Wyjątki te obejmują w szczególności: 

   • Produkty wytworzone na indywidualne zamówienie Konsumenta, w tym: 

     - projekty indywidualne domów, 

     - projekty domów dostosowane do indywidualnych potrzeb Konsumenta, 

     - projekty zawierające zmiany na wniosek Konsumenta, takie jak zmiany w projekcie wentylacji, konstrukcji lub inne dostosowania. 

   • Treści cyfrowe dostarczane drogą elektroniczną, które: 

     - nie są zapisane na nośniku materialnym, 

     - zostały pobrane lub uruchomione przez Konsumenta za jego wyraźną zgodą przed upływem terminu odstąpienia od umowy, 

     - dostarczono po uprzednim poinformowaniu Konsumenta o utracie prawa odstąpienia. 

   • Usługi w pełni wykonane przed upływem terminu odstąpienia od umowy, jeżeli: 

     - ich wykonanie nastąpiło na wyraźne żądanie Konsumenta, 

     - Konsument został poinformowany o utracie prawa odstąpienia przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

4.5 Prawo do odstąpienia od zakupu nie przysługuje w odniesieniu do Umowy o Świadczenie Usług, po spełnieniu świadczenia usług takich jak wykonanie kosztorysu, projektu wentylacji mechanicznej, projektu ze zmianami lub projektu indywidualnego. Utrata prawa do odstąpienia od umowy odbywa się za wcześniejszą wyraźną zgodą Zamawiającego.   

4.6 Odstąpienie może zostać zrealizowane poprzez przekazanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego [tutaj] (link do formularza). Wzór formularza jest również przesyłany wraz z potwierdzeniem Zamówienia. Oświadczenie to należy przekazać drogą elektroniczną na adres: bok@archeton.pl, lub w formie pisemnej na adres: Atelier ARCHETON Sp. z o.o.  ul. Cystersów 9, 31-553 Kraków.  

4.7 Konsument jest zobowiązany dokonać zwrotu Produktu jak i pozostałych towarów i usług przyznanych lub zakupionych przez Konsumenta w związku z zakupem Produktu niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Zwroty Produktów należy uprzednio zgłosić Biuru Obsługi Klienta przed ich odesłaniem, aby uzyskać potwierdzenie oraz instrukcje dotyczące zwrotu. 

4.8 Zwrotowi podlega wyłącznie kompletna dokumentacja projektowa, bez widocznych śladów użytkowania, wraz z załączonymi bezpłatnymi dodatkami. Zwracany przez Konsumenta Produkt powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zachowując oryginalne opakowanie gdy jest to możliwe, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy ponosi Konsument, za wyjątkiem zwrotu spowodowanego niezgodnością Produktu z umową.  

4.9 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności. 

4.10 W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu mającego postać treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim. 

4.11 Zwrot środków odbywa się za pośrednictwem przelewu na konto bankowe Nabywcy, z którego wpłynęła płatność za Produkt. Zwrot środków przez Sprzedawcę następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy czym Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków do chwili otrzymania zwracanego Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Dowodem nadania Produktu może być potwierdzenie przesyłki dostarczone przez przewoźnika, np. skan paragonu nadania. 

4.12 Konsument ma możliwość skorzystania z platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr. 

§5

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

5.1  W zakresie oferowanych produktów, Atelier ARCHETON Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do:  

   • wycofania z oferty lub zmiany cen dowolnych projektów bez podania przyczyny,  

   • przeniesienia dowolnych projektów do „Outletu” lub „Archiwum”,  

   • do stałego udoskonalania projektów prezentowanych w ofercie co może wiązać się z wystąpieniem niewielkich różnice pomiędzy projektami prezentowanymi w autorskich katalogach i serwisie internetowym, a ich aktualną dokumentacją techniczną. 

5.2  Atelier ARCHETON Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.   

5.3  Wybrane produkty mogą zostać mogą zostać oznaczone jako projekty znajdujące się w tzw. „Outlecie” lub „Archiwum”. Cena takich projektów zostaje wtedy obniżona, a projekty wyraźnie oznaczone symbolem „Outlet” lub „Archiwum”. Oznaczone w ten sposób projekty przestają być aktualizowane do obowiązujących przepisów, a nabywca przyjmuje do wiadomości, że aktualizacja do obowiązujących przepisów musi zostać zrealizowana przez Nabywcę we własnym zakresie i na własny koszt.  

5.4  W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego,

   • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.),

   • ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.),

   • oraz inne właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

5.5  Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.